Czytelnia

mgr inż. Joanna Szlufik

tel. 696 790 975
Umów się online

Dobry kochanek musi jeść regualrnie

Odpowiednie zestawienie i rozłożenie posiłków w ciągu dnia może stanowić istotny czynnik wpływający na zdrowie człowieka także w aspekcie zdrowia seksualnego.

Jak potwierdza większość badań, w zależności do tego czy dzienna racja pokarmowa przyjmowana jest w postaci rzadszych i bardziej obfitych posiłków, czy częstszych i mniej objętościowych, organizm różnie gospodaruje dostarczonymi substancjami odżywczymi. Przy spożywaniu obfitych posiłków ustrój w krótkim czasie zostaje obciążany dużą ilością składników pokarmowych, co wyraźnie upośledza ich wchłanianie i metabolizm. Z kolei zwiększenie częstotliwości żywienia sprzyja regularnej, powolnej i efektywnej absorpcji substancji odżywczych z przewodu pokarmowego, dzięki czemu w mniejszym stopniu dochodzi do zachwiania homeostazy organizmu. Stwierdzono, że rozregulowany sposób odżywiania może w istotny sposób przyczyniać się do rozwoju niebezpiecznych chorób jak cukrzyca, miażdżyca, otyłość, hiperinsulinemia, hipercholesterolemia, marskość wątroby, zmiany hormonalne i inne. Jak wiadomo większosć tych schorzeń także w istotny sposób sprzyja inicjacji lub potęgowaniu się zaburzeń seksualnych, szczególnie impotencji o charakterze naczyniowym. Regularny sposób odżywiania zapewnia także lepsze wykorzystanie składników odżywczych niezbędnych w utrzymaniu odpowiedniej sprawności seksualnej.

Zwiększenie częstotliwości spożywania posiłków może wiec w istotny sposób zapobiegać nadwadze, niedoborom pokarmowym oraz powstawaniu rozmaitych zaburzeń w gospodarce węglowodanowej lub lipidowej prowadzących do pogorszenia sprawności seksualnej. Prawidłowo zestawiona dieta powinna składać się z min. 4-5 małych posiłków w ciągu dnia, w odstępach nie dłuższych niż 3-4 godziny. Niezwykle ważne jest również ustalenie stałych por jedzenia.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Używki osłabiają potencję

Uzależniania od alkoholu, narkotyków i nikotyny należą do najczęściej spotykanych przyczyn zaburzeń seksualnych. Biorąc pod uwagę ich powszechność i wieloletni przebieg (często od młodego wieku) ...

czytaj więcej

Tłuszcze które sprzyjają potencji

Głównym źródłem tłuszczów w diecie ukierunkowanych na poprawę sprawności seksualnej powinny być kwasy tłuszczowe jednonienasycone, które wyraźnie obniżają poziom szkodliwego cholesterolu LDL, podnoszą jego korzystne ...

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe